Ekte begeistring for ditt boligsalg

28. februar 2019 ble NBBO Eiendomsmegling lansert. Meglerforetaket som tidligere har vært profilert som Garanti Eiendomsmegling har dermed blitt en tydeligere del av NBBO-konsernet.

– Vi opplevde at NBBO som merkenavn stod sterkere i Drammensregionen enn det Garanti gjorde, og vi syns derfor tiden var inne for å endre profilen på meglerselskapet vårt, sier Steinar Kjærnli som er styreleder i selskapet.

Målet var å gjøre eierskapet tydeligere for folk flest.

– NBBO har stor tillit i markedet, og jeg er overbevist om at eiendomsmegleren vår kommer styrket ut av å benytte samme logo som oss. Det vil også bidra til å gjøre det tydeligere for folk flest hvem som står bak selskapet, og det gjør det samtidig enklere for oss når vi kommuniserer ut i markedet, forteller Kjærnli.

Nytt slagord

Samtidig med lansering av nytt navn og ny logo har det også blitt innført et nytt slagord, ekte begeistring for ditt boligsalg.

– Det høres kanskje litt svulstig ut, men vi mener at begeistring er en viktig komponent når boliger skal selges. Vi skal bli begeistret for hver eneste kunde som velger oss som sin eiendomsmegler, og vi skal sammen med kundene markedsføre boligen på en slik måte at det skaper begeistring hos potensielle kjøpere, forklarer Jan Vidar Avdal som er daglig leder i NBBO Eiendomsmegling.

Avdal som selv har stått sentralt i prosessen med navnebyttet og omprofileringen legger ikke skjul på at det er gøy med fornyelse.

– NBBO gjorde en kjempejobb med sin omprofilering i 2018, og vi er glade for at vi nå kan dra nytte av dette arbeidet og ikle oss samme drakt. Jeg syns det gir oss et veldig visuelt løft og det får oss til å fremstå mer samlet, sier han.

Avdal forteller at også verdisettet til NBBO har blitt løftet frem under utarbeidelsen av den nye profilen.

– Nærhet, troverdighet og langsiktighet er de tre kjerneverdiene til NBBO. Disse har vi valgt å adoptere, samtidig som vi har lagt til kunnskap, som kanskje er det viktigste for en eiendomsmegler. Det er vår kunnskap om markedet og prosessen som bidrar til å skape de gode boligsalgene, fastslår han.

Unike markedsføringsløsninger

Avdal understreker imidlertid at selv om fasaden er ny, så forblir innmaten uforandret.

– Vi er fortsatt den samme lokalkjente megleren, med unik kompetanse og et mål om å gi våre kunder den beste salgsopplevelsen. Og vi vil fortsatt være tilknyttet kompetansemiljøet i Garanti-kjeden, noe som sikrer at vi vil opprettholde fagkompetansen vår og at vi får tilgang til unike markedsløsninger, forklarer han.

For det å kunne markedsføre boliger på en god måte er ifølge Avdal avgjørende for en eiendomsmegler.

– Det nytter ikke lenger å kun ha flotte avisannonser. Nå må man sørge for at boligen markedsføres bredt i flere kanaler, både i sosiale- og i tradisjonelle medier. Dette krever at man har tilgang til smarte systemer som kan gjøre jobben for deg, og gjennom Garanti-kjeden får vi tilgang på det som jeg vurderer som en av de beste løsningene på markedet i dag, forteller han.